Sök
Sök
Cart
Varukorg
Meny
Meny
Cart
Varukorg
1-2 dagars leverans
1-2 dagar leverans
Över 300 000 kunder!
Över 300 000 kunder!
Allt i lager!
Betala säkert med Qliro
Äkta skönhetsprodukter upp till 70% billigare
Outletpriser

Populära FAQ

Var är min order?

I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se din orderstatus. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via vald transportörs hemsida.


Kan jag ångra eller ändra mitt köp efter beställning?

Vi arbetar ständigt med att leverera beställda produkter så fort som möjligt. Därför går alla beställningar direkt till vårt lager för packning. Om du vill stoppa eller ändra något i din order är det viktigt att kontakta oss på kundtjanst@beautystore.se så fort som möjligt. Sätt gärna ÄNDRA eller AVBESTÄLLA i ämnesraden på ditt mejl så lovar vi att göra så gott vi kan. När du önskar att göra en ändring i din order kan vi inte garantera att tidigare utlovad leveranstid kommer att hållas.


Om du ångrar ditt köp eller önskar att byta ut en mottagen vara, hänvisar vi till vår retur-policy.

Hur gör jag en retur?

Har du ångrat ditt köp eller har du av misstag beställt fel vara?

Är dina varor oöppnade/oanvända samt ej har bruten plombering kan du använda dig av ångerrätten som gäller i 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Skicka tillbaka de varor du vill returnera tillsammans med ditt ordernummer till:


Beautystore.se

C/O DreamLogistics

Box 195

566 24 Habo


Vid nyttjande av ångerrätten står du som köpare för returfrakten. Vi godkänner inte returer i de fall då produkterna är öppnade eller använda. I dessa fall tillkommer det en fraktkostnad på 50kr för att få varan skickad till sig på nytt.


Order & Orderproblem

Var är min order?

I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se din orderstatus. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via vald transportörs hemsida. 

Kan jag ångra eller ändra mitt köp efter beställning?

Vi arbetar ständigt med att leverera beställda produkter så fort som möjligt. Därför går alla beställningar direkt till vårt lager för packning. Om du vill stoppa eller ändra något i din order är det viktigt att kontakta oss på kundtjanst@beautystore.se så fort som möjligt. Sätt gärna ÄNDRA eller AVBESTÄLLA i ämnesraden på ditt mejl så lovar vi att göra så gott vi kan. När du önskar att göra en ändring i din order kan vi inte garantera att tidigare utlovad leveranstid kommer att hållas.


Om du ångrar ditt köp eller önskar att byta ut en mottagen vara, hänvisar vi till vår retur-policy.

Hur gör jag en reklamation?

Vänligen kontakta kundtjänst på kundtjanst@beautystore.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning. Detta för instruktioner och snabbast möjliga hantering. Felet ska normalt vara ett ursprungsfel och inte orsakats av felaktig användning/hantering av varan.


För att anmäla att en vara du beställt från oss är felaktig rekommenderar vi att du kontaktar oss genom e-post på kundtjanst@beautystore.se . Glöm inte att inkludera information såsom ordernummer och produktnummer/produktnamn. Beskriv felet noggrant för snabbast möjlig hantering och ange om du vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka.


I många fall kommer vi att behöva få tillbaka varan för att hantera reklamationen. I sådana fall rekommenderar vi att du skickar varorna på ett spårbart och försäkrat sätt, eftersom att du som avsändare har ansvar att säkerställa att varorna kommit till oss. Det är normalt kunden som initialt lägger ut för returfrakten men vid godkänd reklamation ersätts kunden alltid för returfrakten. Det är endast för godkända reklamationer som vi står för fraktkostnaden. 

Produkten jag tagit emot är trasig. Vad gör jag?

För att anmäla att en vara du beställt från oss är felaktig/trasig rekommenderar vi att du kontaktar oss genom e-post på kundtjanst@beautystore.se . Glöm inte att inkludera information såsom ordernummer och produktnummer/produktnamn. Beskriv felet noggrant för snabbast möjlig hantering. Skicka gärna en bild eller en kort video som visar felet/problematiken.


Betalning

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Via vår betalpartner Qliro erbjuder vi:


Faktura 14 dagar

Qliro – Köp nu, betala senare

Konto och delbetalning

Kortbetalning

Direkbetalning med Trustly

När får jag min faktura?

Fakturan skickas alltid med e-post till den e-postadress man uppger vid beställningstillfället. Har du inte fått fakturan kan du kontakta vår betalpartner Qliro så hjälper de dig. Du når Qliro på 08-40 900 300 eller kundservice@qliro.com


Kontaktinformation till Qliro

Om du har frågor eller funderingar kring din faktura eller delbetalning kan du kontakta Qliro direkt på 08-40 900 300 eller kundservice@qliro.com så hjälper de dig.

Kan jag förlänga datumet på min faktura?

Har du frågor kring din faktura eller ditt delbetalningskonto är du välkommen att kontakta vår betalpartner Qliro så hjälper de dig direkt. Du når Qliro på 08-40900300 eller kundservice@qliro.com

Får jag min faktura via e-post eller brev?

Fakturan skickas alltid via e-post till den e-postadress som anges vid beställningstillfället. Om du inte har fått fakturan kan du kontakta vår betalpartner Qliro så hjälper de dig. Du når Qliro på 08-40 900 300 eller kundservice@qliro.com

Frakt & Leverans

Var är min order?

I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se din orderstatus. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via vald transportörs hemsida.

Vad kostar frakten för min order och vilka transportörer kan jag välja mellan?

I kassan kan du välja mellan följande fraktbolag. Aktuella priser på de olika fraktalternativen samt estimerade leveransdatum framgår i kassan innan du slutför din beställning.

För samtliga alternativ så erbjuder vi fri frakt när du handlar för över 1000kr.



Postnord Ombud
Väljer du fraktsättet "MyPack" skickas paketet till ett ombud och uppvisning av legitimation krävs vid uthämtning av paket. Leveranstiden är ca 1-2 arbetsdagar och du får ett spårningsnummer från oss när beställningen har skickats. Med spårningsnumret kan du spåra paketet på Postnords hemsida. Du får även en sms-avisering från Postnord när paketet har levererats till ditt valda ombud.

Postnord Hemleverans
Väljer du fraktsättet "Postnord Brevlåda 1:a klass levereras paketet till din brevlåda eller utanför din dörr. Om paketet inte får plats i brevlådan lämnas det istället vid din dörr. Vid val av detta fraktsätt har du själv ansvar över försändelsen från och med att Postnord levererat och registrerat leveransen. Leveranstiden är ca 1-2 arbetsdagar.

Instabox
Instabox levererar paket till en paketautomat och identifiering via BankID kan krävas för att kunna hämta ut paketet. Detta då leveranssättet är kontaktfritt och kontrolleras ej med legitimation hos ett ombud. Preliminär leveranstid kan ses redan i kassan, när du väljer vilken paketautomat du vill ha beställningen levererad till. Du kommer sedan att få ett SMS från Instabox när beställningen har skickats från oss, där kan du följa status på leveransen. Notera att ditt postnummer avgör om du kan välja detta fraktalternativ. Leveranstiden är ca 1-2 arbetsdagar. 


Instabox Home
Instabox levererar paket till din hemadress och identifiering via BankID kan krävas för att kunna slutföra leveransen. Preliminär leveranstid kan ses redan i kassan, när du väljer detta leveranssätt. Du kommer att få ett SMS från Instabox när beställningen har skickats från oss, där kan du följa status på leveransen eller om paketet blir försenat boka en ny leveranstid. Notera att ditt postnummer avgör om du kan välja detta fraktalternativ. Leveranstiden är ca 1-2 arbetsdagar. 


Budbee
Önskar du få dina varor hemköra direkt till dörren kan du hos oss välja en leverans med Budbee. Du får då en spårningslänk via sms från Budbee när paketet har skickats från oss. Via länken kan du följa försändelsen samt se tiden för leverans. Du kan via länken även välja om du vill att paketet lämnas utanför din dörr eller om du önskar att chauffören plingar på vid leverans. Notera att ditt postnummer avgör om du kan välja detta fraktalternativ . Leveranstiden är ca 1-2 arbetsdagar.

Earlybird
Väljer du fraktsättet Earlybird levereras paketet till din dörr. Om paketet inte får plats i brevlådan lämnas det istället vid din dörr. Vid val av detta fraktsätt har du själv ansvar över försändelsen från och med att Earlybird levererat och registrerat leveransen. Leveranstiden är ca 1-2 arbetsdagar. 


DHL

Önskar du att få paketet levererat till ett ombud går det bra att välja DHL som leveranssätt. Leveranstiden är mellan 1-2 arbetsdagar och uppvisning av legitimation krävs vid uthämtning. Du får då ett spårningsnummer från oss när beställningen har skickats som du kan spåra din försändelse med. Du får även sms-avisering från DHL när paketet har levererats till ditt valda ombud. Leveranstiden är ca 2 -3 arbetsdagar. 

Hur lång är leveranstiden för min order?

Vi skickar vanligtvis din beställning samma dag om du lägger den innan kl. 14:00. Görs beställningen efter kl. 14:00 skickas ordern dagen därpå. Om du gör din beställning på en fredag, efter kl. 14:00, eller på en helgdag skickar vi beställningen nästkommande vardag.

Vår leveranstid är uppskattad till mellan 1-2 arbetsdagar, efter att ha lämnats över paketet till vald transportör. Under Helger, Storhelger och Högtider kan leveranstiderna vara något längre p.g.a hög belastning hos våra samarbetspartners.

När skickas min order?

Beställningar som kommer till oss på vardagar innan kl 14:00 skickas samma dag. I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se din orderstatus. När din beställning skickats kan du även se paketets kolli-id och spåra din leverans via den valda operatörens hemsida. 

Returer & Återbetalning

Hur gör jag en retur?

Har du ångrat ditt köp eller har du av misstag beställt fel vara?

Är dina varor oöppnade/oanvända samt ej har bruten plombering så kan du använda dig av ångerrätten som gäller i 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Skicka tillbaka de varor du vill returnera tillsammans med ditt ordernummer till:


Beautystore.se

C/O DreamLogistics

Box 195

566 24 Habo



Vid nyttjande av ångerrätten står du som köpare för returfrakten. Vi godkänner ej returer i dem fall produkterna är öppnade eller använda. I dessa fall tillkommer det en fraktkostnad på 50kr för att få varan skickad till sig på nytt.  

Hur gör jag en reklamation?

Vänligen oss på kundtjanst@beautystore.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning för instruktioner och snabbast möjlig hantering. Felet ska normalt vara ursprungsfel och inte orsakats av felaktig användning/hantering av varan.


För att anmäla att en vara du beställt från oss är felaktig rekommenderar vi att du kontaktar oss genom e-post på kundtjanst@beautystore.se. Glöm inte att inkludera information såsom ordernummer och produktnummer/produktnamn. Beskriv felet noggrant för snabbast möjlig hantering och ange om du vill ha ny vara eller pengarna tillbaka.

I många fall kommer vi att få behöva få tillbaka varan för att hantera reklamationen. I sådana fall rekommenderar vi att du skickar varorna på ett spårbart och försäkrat sätt, eftersom du som avsändare har ansvar att säkerställa att varorna kommit till oss. Det är normalt kunden som initialt lägger ut för returfrakten. Vid godkänd reklamation ersätts kunden alltid för returfrakten. Det är endast för godkända reklamationer som vi står för frakten.


Jag har fått en trasig produkt i min order. Vad gör jag?

För att rapportera att en produkt som du beställt från oss är felaktig/trasig rekommenderar vi att du kontaktar oss via mejl på kundtjanst@beautystore.se.  Glöm inte att uppge ditt ordernummer och artikelnummer/ artikelns namn. Beskriv ditt ärende noga för att vi ska kunna lösa ditt problem så snabbt och effektivt som möjligt. Skicka gärna med ett foto som visar felet eller en kortare video.

Vart kan jag som kund vända mig om jag inte är nöjd?

Är du är missnöjd med din produkt är du välkommen at kontakta vår kundtjänst som kommer göra sitt bästa för att lösa ditt problem. Om du inte är nöjd och upplever att du behöver ytterligare hjälp utöver den vår kundtjänst kan erbjuda så kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden och/eller EU:s gemensamma tvistlösningssida vars rekommendationer vi följer.


Produktfrågor

Erbjuder ni doft/varuprover?

I dagsläget har vi ingen möjlighet att erbjuda doft/varuprover enligt önskemål. Vi skickar dock med varuprover med din order vid vissa tillfällen.

Vilka varumärken har vi på Beautystore.se?

Beautystore.se distribuerar över 200 välkända varumärken inom Doft, Hudvård, Skönhet och Hårvård. Skulle det vara så att du inte hittar det du letar efter, kontakta oss så undersöker vi detta vidare.


Hittar du inte svaret på din fråga? Skriv till oss så hjälper vi dig så snart som möjligt