Var är min order?
I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se din orderstatus. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via vald transportörs hemsida.
I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se din orderstatus. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via vald transportörs hemsida.
Vi arbetar ständigt med att leverera beställda produkter så fort som möjligt. Därför går alla beställningar direkt till vårt lager för packning. Om du vill stoppa eller ändra något i din order är det viktigt att kontakta oss på kundtjanst@beautystore.se så fort som möjligt. Sätt gärna ÄNDRA eller AVBESTÄLLA i ämnesraden på ditt mejl så lovar vi att göra så gott vi kan. När du önskar att göra en ändring i din order kan vi inte garantera att tidigare utlovad leveranstid kommer att hållas.
Om du ångrar ditt köp eller önskar att byta ut en mottagen vara, hänvisar vi till vår retur-policy.
Så fort vi fått påfyllning på vårt lager kommer produkten att finnas tillgänglig på vår hemsida.
I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se din orderstatus. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via vald transportörs hemsida.
Vi arbetar ständigt med att leverera beställda produkter så fort som möjligt. Därför går alla beställningar direkt till vårt lager för packning. Om du vill stoppa eller ändra något i din order är det viktigt att kontakta oss på kundtjanst@beautystore.se så fort som möjligt. Sätt gärna ÄNDRA eller AVBESTÄLLA i ämnesraden på ditt mejl så lovar vi att göra så gott vi kan. När du önskar att göra en ändring i din order kan vi inte garantera att tidigare utlovad leveranstid kommer att hållas.
Om du ångrar ditt köp eller önskar att byta ut en mottagen vara, hänvisar vi till vår retur-policy.
När du slutför din beställning på vår hemsida skickas en orderbekräftelse till din mejl du angett när du la ordern. Fick du inte det? Titta i skräpkorgen, ibland hamnar de där.
Via vår betalpartner Qliro erbjuder vi:
Faktura 14 dagar
Qliro – Köp nu, betala senare
Konto och delbetalning
Kortbetalning
Direkbetalning med Trustly
Efter att en beställning är skickad kan man tyvärr inte ändra betalsätt.
Fakturan skickas alltid med e-post till den e-postadress man uppger vid beställningstillfället. Har du inte fått fakturan kan du kontakta vår betalpartner Qliro så hjälper de dig. Du når Qliro på 08-40 900 300 eller kundservice@qliro.com
I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se din orderstatus. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via vald transportörs hemsida.
Beställningar som inkommer på vardagar, före 14:00 skickas samma dag.
I kassan kan du välja mellan följande fraktbolag. Aktuella priser på de olika fraktalternativen samt estimerade leveransdatum framgår i kassan innan du slutför din beställning.
För samtliga alternativ så erbjuder vi fri frakt när du handlar för över 1000kr.
Postnord Ombud
Väljer du fraktsättet "MyPack" skickas paketet till ett ombud och uppvisning av legitimation krävs vid uthämtning av paket. Leveranstiden är ca 1-2 arbetsdagar och du får ett spårningsnummer från oss när beställningen har skickats. Med spårningsnumret kan du spåra paketet på Postnords hemsida. Du får även en sms-avisering från Postnord när paketet har levererats till ditt valda ombud.
Postnord Hemleverans
Väljer du fraktsättet "Postnord Brevlåda 1:a klass levereras paketet till din brevlåda eller utanför din dörr. Om paketet inte får plats i brevlådan lämnas det istället vid din dörr. Vid val av detta fraktsätt har du själv ansvar över försändelsen från och med att Postnord levererat och registrerat leveransen. Leveranstiden är ca 1-2 arbetsdagar.
Instabox
Instabox levererar paket till en paketautomat och identifiering via BankID kan krävas för att kunna hämta ut paketet. Detta då leveranssättet är kontaktfritt och kontrolleras ej med legitimation hos ett ombud. Preliminär leveranstid kan ses redan i kassan, när du väljer vilken paketautomat du vill ha beställningen levererad till. Du kommer sedan att få ett SMS från Instabox när beställningen har skickats från oss, där kan du följa status på leveransen. Notera att ditt postnummer avgör om du kan välja detta fraktalternativ. Leveranstiden är ca 1-2 arbetsdagar.
Instabox Home
Instabox levererar paket till din hemadress och identifiering via BankID kan krävas för att kunna slutföra leveransen. Preliminär leveranstid kan ses redan i kassan, när du väljer detta leveranssätt. Du kommer att få ett SMS från Instabox när beställningen har skickats från oss, där kan du följa status på leveransen eller om paketet blir försenat boka en ny leveranstid. Notera att ditt postnummer avgör om du kan välja detta fraktalternativ. Leveranstiden är ca 1-2 arbetsdagar.
Budbee
Önskar du få dina varor hemköra direkt till dörren kan du hos oss välja en leverans med Budbee. Du får då en spårningslänk via sms från Budbee när paketet har skickats från oss. Via länken kan du följa försändelsen samt se tiden för leverans. Du kan via länken även välja om du vill att paketet lämnas utanför din dörr eller om du önskar att chauffören plingar på vid leverans. Notera att ditt postnummer avgör om du kan välja detta fraktalternativ . Leveranstiden är ca 1-2 arbetsdagar.
Earlybird
Väljer du fraktsättet Earlybird levereras paketet till din dörr. Om paketet inte får plats i brevlådan lämnas det istället vid din dörr. Vid val av detta fraktsätt har du själv ansvar över försändelsen från och med att Earlybird levererat och registrerat leveransen. Leveranstiden är ca 1-2 arbetsdagar.
DHL
Önskar du att få paketet levererat till ett ombud går det bra att välja DHL som leveranssätt. Leveranstiden är mellan 1-2 arbetsdagar och uppvisning av legitimation krävs vid uthämtning. Du får då ett spårningsnummer från oss när beställningen har skickats som du kan spåra din försändelse med. Du får även sms-avisering från DHL när paketet har levererats till ditt valda ombud. Leveranstiden är ca 2 -3 arbetsdagar.
När din retur blir godkänd av oss så tar det ungefär 2-4 bankdagar tills pengarna syns på ditt konto.
Har du ångrat ditt köp eller har du av misstag beställt fel vara?
Är dina varor oöppnade/oanvända samt ej har bruten plombering så kan du använda dig av ångerrätten som gäller i 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Skicka tillbaka de varor du vill returnera tillsammans med ditt ordernummer till:
Beautystore.se
C/O DreamLogistics
Box 195
566 24 Habo
Vid nyttjande av ångerrätten står du som köpare för returfrakten. Vi godkänner ej returer i dem fall produkterna är öppnade eller använda. I dessa fall tillkommer det en fraktkostnad på 50kr för att få varan skickad till sig på nytt.
Vänligen oss på kundtjanst@beautystore.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning för instruktioner och snabbast möjlig hantering. Felet ska normalt vara ursprungsfel och inte orsakats av felaktig användning/hantering av varan.
För att anmäla att en vara du beställt från oss är felaktig rekommenderar vi att du kontaktar oss genom e-post på kundtjanst@beautystore.se. Glöm inte att inkludera information såsom ordernummer och produktnummer/produktnamn. Beskriv felet noggrant för snabbast möjlig hantering och ange om du vill ha ny vara eller pengarna tillbaka.
I många fall kommer vi att få behöva få tillbaka varan för att hantera reklamationen. I sådana fall rekommenderar vi att du skickar varorna på ett spårbart och försäkrat sätt, eftersom du som avsändare har ansvar att säkerställa att varorna kommit till oss. Det är normalt kunden som initialt lägger ut för returfrakten. Vid godkänd reklamation ersätts kunden alltid för returfrakten. Det är endast för godkända reklamationer som vi står för frakten.
Tyvärr har vi inte möjlighet att erbjuda produktsponsring. Bloggare är dock mer än välkomna att gå med i vårt affiliateprogram på Adtraction där vi erbjuder provision på alla inköp som genereras via din webbplats/ blogg. Se mer här.
Så fort vi har fått påfyllning på vårt lager kommer produkten att finnas tillgänglig på vår hemsida.
I dagsläget har vi ingen möjlighet att erbjuda doft/varuprover enligt önskemål. Vi skickar dock med varuprover med din order vid vissa tillfällen.